V rámci programu Erasmus+ sme navštívili Gymnázium Paula Gerharda v nemeckom mestečku Dassel. Hlavnou náplňou nášho trojdňového pobytu bolo pozorovanie pri práci tzv. job shadowing. V prvý deň nás čakalo milé zoznámenie s vedením školy a koordinátorkami programu Erasmus. Pracovné stretnutie s nami absolvovali aj dvaja naši študenti, ktorým sa práve ich dvojmesačný „erasmácky“ pobyt chýlil ku koncu. Rozhovory sa niesli v priateľskej atmosfére čoho dôkazom boli úsmevy na tvárach zúčastnených. Nám osobitne vyčarili úsmev lichotivé slová o našich študentoch, ktorí aj týmto spôsobom robia dobré meno našej škole.
V programe prvého dňa sme mali aj prehliadku priestorov školy. Niekoľko menších roztrúsených budov a priestranný školský areál vytvárajú žiakom podnetnú kulisu počas celého vyučovania. Žiaci využívajú tento priestor na hry , oddych i na stretnutia so spolužiakmi.
Podľa rozvrhu tried jednotlivých ročníkov sme si vybrali hodiny, na ktoré sa chceme ísť pozrieť. Okrem klasických hodín nemeckého a anglického jazyka nás zaujala výučba drámy, umenia i hudby.
Umenie a hudba sa realizovala v osobitných priestoroch – priamo v ateliéri a v hudobnej učebni plnej nástrojov a nôt vytvárajúcich tú pravú umeleckú atmosféru. No a dráma sa odohrávala priamo na javisku. Obrovská chodba s javiskom tu totiž nie je ničím nezvyčajným. Takéto podnetné prostredie priamo nabáda žiakov aktívne sa zapájať do diania , čo prináša aj adekvátne výsledky. Žiaci navštevujúci hodiny drámy pravidelne pripravujú pre školu divadelné predstavenia. Zaujímavosťou je, že v tejto oblasti sa realizujú aj občania s telesným či mentálnym postihnutím a škola sa tak výrazným spôsobom podieľa na ich integrácii do spoločnosti.
Naši hostitelia nám pripravili zaujímavý program. V poobedňajších hodinách sme absolvovali prehliadku mesta Göttingen. Na spoločnej večeri s p. zástupkyňou i s koordinátorkami sme hovorili o možnostiach ďalšej spolupráce v programe Erasmus a pokračovaní v realizácii pobytov našich študentov.