Annecy, Cran-Gévrier, Paríž 2010

Hneď na úvod treba uviesť, že Francúzsko je krásne. Paríž budete milovať aj keď sú tam večné zápchy, protesty, "okrsky 13", strašné rady a návaly japonských turistov. Ale pekne po poriadku.. Cesta tam aj naspäť bola krásna, samozrejme vďaka našim vodičom pánovi Dušanovi a pánovi Danielovi:D. Keď sme prišli do Annecy tak myslím že väčšina z nás bola znechutená adresou trvalého bydliska našich korešpondentov, z ktorých dosť veľká časť bývala hodinu autobusom od školy. Ale potom, teda aspoň mňa, ten ich vidiek absolútne ohromil.. Žiadne ploty, stáda kráv, ale krásne domy. Pre mňa bolo úplne najúžasnejšie, že keď sme išli ráno do školy tak ešte bolo vidieť hviezdy a bola úplná tma (a to bolo 7 hodín ráno).

Katarína Sedláčková

Môj pobyt vo Francúzsku
Tento školský rok som sa spolu s celou triedou zúčastnila 2-týždňového pobytu vo Francúzsku. Prvý týždeň som strávila v rodine mojej francúzskej korešpondentky Alice, ktorá so mnou dosť veľa komunikovala, čo som ocenila. Ona aj jej rodina boli strašne sympatickí. Alice má dvojičku Evu a staršiu sestru Júliu (ktorá mi dokonca napísala pohľadnicu z Turecka). Čo sa týka výletov, ktoré sme absolvovali, niektoré sa mi nepáčili, ale naopak, veľmi ma zaujalo musée de la résistance v Grenobli, ktoré sa týkalo druhej svetovej vojny. Táto téma bola veľmi zaujímavá a pani sprievodkyňa rozprávala veľmi pútavo a takmer všetko som rozumela. Prehliadky niektorých miest  sa mi moc nepáčili, teda hlavne rozprávanie o ich pamiatkach. Nepáčilo sa mi keď sme s pánom glaciológom museli šliapať skoro až na Mont Blanc (aj keď mal zlatého psa, ale ten strašne smrdel), pričom sme takmer vypustili duše. Páčilo sa mi že som s mojou korešpondentkou bola v kine na filme Moi, moche et méchant, ktorému som dobre rozumela. Potom sme všetci spolu s korešpondentmi strávili jednu noc na študentskej ubytovni, čo hodnotím ako veľmi dobrý nápad, aj keď exkurzie na ktorých sme boli, boli nudné, hlavne opátstvo bolo strašné a ešte aj bola strašná zima. Ešte sa mi nepáčilo že na tej ubytovni sme mali veľmi skoro večierku a že tam tá francúzska pani profesorka furt bola na chodbe a nemohli sme sa navzájom navštevovať. Po rozlúčení sa s korešpondentmi sme išli do Paríža kde sme bývali v hoteli premiére classe na ktorom sa mi nepáčila kúpeľňa veľkosti 4 metre štvorcové. v Paríži sa mi nepáčila Eifellovka lebo podľa mňa je to len veľká (väčšia ako som si myslela) kopa železa, aj keď večer, keď je osvetlená, je na ňu z diaľky pekný výhľad. Najviac z Parížskych pamiatok sa mi páčila bazilika Sacré Coeur a zámok Versailles spolu s jeho krásnymi záhradami. Ako pozitíva hodnotím že sme zvládli cestovanie metrom, že som nestratila ani jeden lístok keď som bola responsable des tickets, že sa na nás ani raz nemuseli sťažovať z hotelovej recepcie pani profesorke a že som si kúpila Harryho Pottera 1 a 2 po francúzsky, s ktorých prvý diel som už prečítala a veľmi ma to bavilo.

Barbora Arbetová

Do francúzskeho mesta Annecy sme prišli v piatok poobede s 2-hodinovým náskokom, ktorý sme využili na menší "shopping". Potom nás privítali na lycée Baudelaire, kde si nás vyzdvihli naši corres. Všetci sme sa zhodli na tom, že naše rodiny boli veľmi príjemné, otvorené, corres boli komunikatívni a zažili sme veľa príjemných zážitkov a navštívili krásne mestá ako Grenoble, Chambéry, Chamonix a samozrejme Annecy. Spolu s našimi corres sme boli na 2-dňovej exkurzii v Burgonne v mestách Beaune a Fontennay. Po dojímavej rozlúčke nás naši corres opustili a my sme nabrali smer Paríž. Určite vám nemusím opisovať nádheru tejto metropoly, ktorú sme si veľmi užili. A na záver sa chcem poďakovať našim profesorkám, šoférom a mestu Annecy za krásny a vydarený pobyt.

Žofia Chrobáková

Pobyt vo Francúzsku je vlastne veľmi ťažké popísať. Boli to neuveriteľné 2 týždne. Jeden týždeň sme boli v rodinách a potom sme sa pobrali do Paríža.

Týždeň v rodinách bol plný nových skúseností, keďže sme išli vlastne úplne do neznámeho prostredia. Všetci sme boli zvedaví, akí budú naši korešpondenti, no nakoniec všetko dobre dopadlo. Úplne všetci sme boli spokojní a nadšení. V rodinách sme sa cítili prakticky ako doma :-). Rodičia boli veľmi milí a zhovievaví. A to ich jedlo... Síce jedávajú len 3x denne, ale vo väčších množstvách. Každý deň sa snažili spraviť niečo iné a typické pre francúzsku kuchyňu, čo bolo super, keďže som spoznal aj iné ako len gramatiku a argumentáciu. Jediné, čo ma prekvapilo bolo, že chodili spať veľmi skoro, ale určite mi to neuškodilo. Taktiež ma veľmi zaujala ich škola, ktorá mala 20 rokov. Tak trochu mi pripomínala nákupné centrum. Bola veľmi moderná, veľká, no aj tak príjemná a útulná. Pobyt v rodinách sme zakončili príjemným jednodňovým pobytom na mladíckej ubytovni, kde sme mohli spoznať aj ostatných korešpondentov.

Odtiaľ sme sa pobrali už bez korešpondentov do Paríža. Spali sme v hoteli 1er classe, kde boli toalety aj sprcha na izbe, čo bolo veľmi príjemným prekvapením. Za 4 dni chodenia sme spoznali takmer celý Paríž. Videli sme Montmartre, Sacré Coeur, Moulin Rouge, Eiffelovku, Champs Élysees, Víťazný oblúk, rôzne záhrady, taktiež nám neunikla ani moderná časť La Défense. Z Paríža sme si odskočili aj do Versilles, no a taktiež nemôžem zabudnúť na múzeum Louvre, kde sme videli aj slávnu Monu Lisu (La Joconde). Jeden večer sme sa šli plaviť po Seine, ktorá tečie srdcom Paríža, bol odtiaľ nádherný výhľad na Eiffelovku, ktorá už bola rozsvietená, no a nemôžem zabudnúť na Notre Dame.

Sme veľmi vďační bilingválnej sekcii, vďaka ktorej sme mali možnosť prežiť nezabudnuteľné 2 týždne, za ktoré sa náš kolektív utužil. V neposlednom rade ale musím spomenúť, že úroveň našej francúzštiny sa zlepšila o 100 %, keďže sme 2 týždne hovorili po francúzsky, ale hlavne sme mohli počúvať originálnu francúzštinu. Myslím, že každý by mal dostať šancu zažiť niečo takéto.